Како функционира бензинскиот мотор

Бензинскиот мотор, или како што е познат, мотор со внатрешно согорување, работи со принципот на согорување на воздух и гориво за да генерира механичка енергија. Основната работа на бензинскиот мотор е да го претвори хемиското гориво (бензин) во топлина, а потоа во механичка работа, која го движи возилото.

Основен принцип на работа

Бензинскиот мотор обично функционира преку четири фази на циклусот на согорување: вшмукување, компресија, согорување и издув. Овој циклус, познат како четиритактен циклус, започнува со вшмукување на мешавината на воздух и гориво преку вентилите за вшмукување. Следно, компресијата на таа мешавина ја зголемува температурата и притисокот, предизвикувајќи подготовка за согорување.

Во моментот кога мешавината е доволно компресирана, свеќицата испушта искра што ја запалува смесата. Ова предизвикува експлозија што ја движи пистата надолу, пренесувајќи го движењето на клиновата оска, што го создава потребниот вртеж за возење на тркалата на возилото. Конечно, издувните гасови се ослободуваат преку вентилот за издувни гасови.

Главни компоненти на бензинскиот мотор

1.  Свеќица – предизвикува искра која ја запалува смесата од воздух и гориво.
2.  Цилиндри – куќиштето каде што се одвива согорувањето.
3.  Пистата – се движи нагоре и надолу за да ја пренесе енергијата.
4.  Клинова оска – го претвора линеарното движење на пистата во ротирачко движење.
5.  Карбуратор или инјектор – го снабдува моторот со точната количина гориво.

Типови на бензински мотори

Постојат два основни типа на бензински мотори:

•   Двотактен мотор: користи две фази за да заврши еден циклус на согорување. Овие мотори се поедноставни и помали.
•   Четиритактен мотор: најчесто користен во автомобили, кој обезбедува подобра ефикасност и помоќен излез.

Ефикасност и брзина

Бензинските мотори се познати по тоа што функционираат со повисока брзина во споредба со дизел моторите, поради полесниот материјал на компонентите како што се клиновата оска и пистата. Меѓутоа, нивната ефикасност обично е пониска, со просечна топлинска ефикасност од околу 20%. Некои модерни мотори достигнуваат ефикасност до 38%.

Заклучок

Бензинскиот мотор е основа на автомобилската индустрија повеќе од еден век, благодарение на неговата едноставност и лесна употреба. Со постојано подобрување на технологиите за согорување, овие мотори станаа попоекономични и помалку штетни за животната средина, иако електричните возила сè повеќе ги заменуваат.

Напишете коментар

Вашата адреса за е-пошта нема да биде објавена. Задолжителните полиња се означени со *