Горивен систем на дизел моторот

Горивниот систем на дизел моторот е основен дел за правилното функционирање на овој тип на мотори, бидејќи обезбедува прецизна дистрибуција на горивото во цилиндрите, што е клучно за процесот на согорување. Основната разлика помеѓу дизел и бензинските мотори е во начинот на запалување на горивото. Кај дизел моторите, горивото се вбризгува директно во цилиндрите, каде што високата компресија на воздухот создава температури доволно високи за да го запали горивото, без потреба од свеќи за палење, како кај бензин моторите.

Основни компоненти на дизел горивниот систем

1.  Горивни пумпи: Дизел моторите користат високо-притисочни пумпи кои го вбризгуваат горивото директно во цилиндрите под екстремно висок притисок. Постои неколку типа на горивни системи, како што се системи со повеќе плунжери, дистрибутивни пумпи и „common rail“ системи. Последниот, најсовремен, обезбедува висока прецизност на времето и количината на вбризгување преку електронска контрола.
2.  Инјектори: Инјекторите се одговорни за распрскување на горивото во малите честички во комората за согорување. Ова е критично за добивање на рамномерно и ефикасно согорување. Современите системи користат соленоидни или пиезо-електрични инјектори кои овозможуваат брзо и прецизно вбризгување.
3.  Комора за согорување: Горивото се вбризгува во комората, каде што, поради високата компресија на воздухот, веднаш започнува согорување. Прецизното времето на вбризгување е клучно за да се избегне премногу рано или доцно палење на горивото, што би довело до проблеми како зголемена потрошувачка или поголемо ниво на издувни гасови.

Како функционира горивниот систем

Горивниот систем на дизел моторот треба да ги постигне следните функции:

•   Мерење: Секој цилиндар добива иста количина на гориво за секој циклус, за да се обезбеди рамномерна работа.
•   Инјекција: Темпото на инјектирање треба да биде прецизно одредено за да се постигне правилно согорување, без преголем притисок во цилиндрите.
•   Атомизација: Горивото мора да се распрска во многу мали честички при влегување во комората за согорување, за да се овозможи добро мешање со воздухот и ефикасно согорување.
•   Притисок: Пумпата создава доволен притисок за да го пренесе горивото во цилиндрите, што е клучно за целосно согорување и минимизирање на емисиите.

Предности и недостатоци на дизел моторите

Дизел моторите нудат неколку предности како што се:

•   Висока ефикасност: Поради повисоката компресија и ефикасното согорување, дизел моторите обично трошат помалку гориво од бензин моторите.
•   Издржливост: Дизел моторите имаат поголем работен век поради нивната робусна конструкција.
•   Поголем вртежен момент: Тие создаваат поголем вртежен момент на пониски обртаи, што ги прави идеални за возила кои влечат тешки товари.

Меѓутоа, недостатоците вклучуваат повисока почетна цена, поголема тежина, и повеќе азотни оксиди во издувните гасови, што ги прави предизвик за исполнување на строгите еколошки стандарди како Euro 6.

Горивниот систем на дизел моторите е значително понапреден во однос на претходните генерации, благодарение на системите како „common rail“, кои овозможуваат значително подобрување во перформансите и ефикасноста на горивото  .

Напишете коментар

Вашата адреса за е-пошта нема да биде објавена. Задолжителните полиња се означени со *